De curand s-a deschis un nou local in Pitesti: Vatel. Locatia se afla in cladirea fostei Scoli Evreiesti din Pitesti, exact langa Sinagoga. Este de admirat modul in care au renovat cladirea. Localul are o cafenea cu brutarie/patiserie la parter, iar la etaj are un restaurant.


Cafeaua pe care o au este Bristot Rainforest, una din cele mai bune selectii de la cunoscutul producator italian. Si espressorul la care o pregatesc este un La Marzocco (la machina perfetta).

Cei de la Vatel au toate premisele sa va serveasca un espresso perfect, dar de la vorbe pana la fapte este cale lunga.

Ca sa servesti un espresso perfect trebuie sa iei in considerare cei 4M sau 5M - Miscela, Machina, Mano, Macinazione, al 5-lea M fiind Manutenzione - dupa cum spunea Nimrod Almagor de la 3C Business & Concept Solutions - importatorul La Marzocco si Bristot in Romania.

La Vatel lipseste Mano. Personalul pe care il au inca nu este experimentat. Barmanul mi-a preparat espresso-ul pe care i-l comandasem intr-un portafiltru dublu umplut pe jumatate. Bineinteles ca extractia nu a fost una reusita, crema fiind albicioasa.

Tot sub nasul meu, barmanul a scos o cutie de lapte ARO, din care a turnat in micul vas pentru lapte. Sa ai espressor La Marzocco si sa nu stii sa il folosesti, iar bunatate de cafea Rainforest sa o strici cu cel mai ieftin lapte de pe piata mi se pare total lipsit de profesionalism.

Brutaria/patiseria pare ok. Am incercat un Pain au chocolat care a fost bun. Restaurantul nu l-am verificat.

Rainforest de la Bristot este o cafea extraordinara pe care vi-o recomand cu caldura. Am testat-o bine facuta in Bucuresti. Probabil o veti putea degusta si in Vatel, dupa ce proprietarii citesc acest post.